Margeting (ទីផ្សារ)
១.
អ្វី់់ជាផលិតផល?
ផលិតផលគឺជាអ្វីៗដែលក្រុមហ៊ុនមួយបានផ្ដល់ទៅឲ្យទីផ្សារដើម្បីបំពេញចំណង់ចំណូលចិត្ត(want) និងតំរូវការ(need) នៃទីផ្សារនោះ។ ផលិតផលអាចជាទំនិញ(
goods) និងសេវាកម្ម(service)ឬក៏បញ្ចូលគ្នា។
២. ថ្នាក់នៃផលិតផល
ថ្នាក់នៃផលិតផលគឺភាពខុសគ្នានៃផលិតផលគឺអាស្រ័យទៅលើផលិតផលនោះជាទំនិញប្រើប្រាស់ឬជាទំនិញឧស្សាហកម្ម។(ថ្នាក់នៃផលិតផលមានផលិតផលប្រើប្រាស់
ផលិតផលឧស្សាហកម្មឬផលិតផលជំនួញ។
៣. ផលិតផលខ្សែ និងផលិតផលចំរុះ
- ផលិតផលខ្សែ គឺជាក្រុមនៃផលិតផលដែលមានលក្ខណៈប្រហាក់ប្រហែលគ្នាចំពោះការបំពេញចិត្តអតិថិជន
ការប្រើប្រាស់និងការលក់ទៅឲ្យក្រុមអតិថិជនដូចគ្នា
ប្រើប្រាស់បណ្ដាញចែកចាយដូចគ្នានឹងត្រូវបានលក់ក្នុងកំរិតថ្លៃប្រហាក់ប្រហែលគ្នា។
- ផលិតផលចំរុះ គឺសំដៅទៅលើចំនួននៃផលិតផលដែលក្រុមហ៊ុនមួយដែលមិនអាចកាត់ផ្ដាច់ពីគ្នាបាន
និងផ្គត់ផ្គង់ទៅឲ្យទីផ្សារ។
៤. ចំណាត់ថ្នាក់នៃផលិតផលប្រើប្រាស់
ចំណាត់ថ្នាក់នៃផលិតផលប្រើប្រាស់មាន ៤គឺៈ
- ផលិតផលងាយស្រួលៈ
គឺជាផលិតផលទាំងឡាយណាដែលអ្នកប្រើប្រាស់អាចរកទិញបានដោយងាយ
និងជាប្រចាំដោយមិនបាច់ចំណាយពេលនឹងខំប្រឹងច្រើនក្នុងការដើររកទិញ។
- ផលិតផលរកទិញៈ
គឺជាផលិតផលដែលអ្នកប្រើប្រាស់ត្រូវចំណាយពេលដើម្បីរកទិញ និងធ្វើការប្រៀបធៀបជម្រើសផ្សេងៗទាក់ទងនឹងថ្លៃគុណភាពឬម៉ូដមុននឹងធ្វើការសម្រេចចិត្តទិញ។
- ផលិតផលពិសេសៈ
គឺជាផលិតផលដែលអ្នកប្រើប្រាស់់ត្រូវចំណាយពេលវេលាយូរ
និងការខំប្រឹងជាពិសេសដើម្បីស្រាវស្វែងរកទិញ។
- ផលិតផលមិនស្វែងរកៈ
គឺជាផលិតផលដែលអតិថិជនមិនដែលស្គាល់ ឬដឹងថាមាននៅទីផ្សារ ឬក៏ដឹងថាមានហើយតែមិនដែលគិតថាពួកគេនឹងទិញផលិតផលទាំងនោះ។
៥.
ថ្នាក់នៃផលិតផលឧស្សាហកម្ម ឬផលិតផលជំនួញ
ប្រភេទនៃផលិតផលឧស្សាហកម្មឬជំនួញមានៈ
- ផលិតផលតំឡើង
- ផលិតផលបន្ថែម
- វត្ថុធាតុដើម
- គ្រឿងផ្សំ
- សំភារៈផ្គត់ផ្គង់
ឬគ្រឿងបន្លះ
- សេវាកម្មជំនាញ
៦. សមាសភាពផលិតផល
- លក្ខណៈពិសេសនៃផលិតផល
- ជំរើសមុខងារផ្សេងៗ
- សេវាដែលផ្សារភ្ជាប់ជាមួយ
- ផ្លាកសញ្ញា(នាមសញ្ញាញ)
- ការធានា
- សំបកវេចខ្ចប់់(ខ្ចប់ដំបូង ខ្ចប់ទីពីរ និងខ្ចប់ដឹកជញ្ជូន)
៧.
អ្វីទៅជាផលិតផលថ្មី?
ថ្មីបើប្រៀបធៀបជាមួយផលិតផលមានស្រាប់ ថ្មីតាមការកំណត់នៅក្នុងច្បាប់
ថ្មីតាមទស្សនៈក្រុមហ៊ុន ថ្មីតាមទស្សនៈអ្នកប្រើប្រាស់។
៨.
ហេតុអ្វីបានជាផលិតផលថ្មីបរាជ័យ?
ទីផ្សារគោលដៅមានទំហំតូចពេក ចំនុចខុសប្លែកនៃផលិតផលមានកំរិតតិចតួច
ផលិតផលមានគុណភាពទាប ផលិតផលមិនអាចទៅដល់ទីផ្សារពេលវេលាមិនអំណោយផល ការអនុវត្តម៉ាឃីតធីងចរុះនៅមានកំរិតទាប។
៩.
ហេតុអ្វីក្រុមហ៊ុនបង្កើតផលិតផលថ្មី?
ជំនួសផលិតផលចាស់
រក្សាប្រាក់ចំណេញ និងជំរុញការលក់ តទល់ផលិតផលគូរប្រជែង ចង់បានចំណែកទីផ្សារផ្សេងៗ។
១០.ដំណើរការបង្កើតផលិតផលថ្មី
ដំណើរការបង្កើតផលិតផលថ្មីមាន ៦ជំហ៊ានៈ
ជំហ៊ានទី១៖ ការបង្កើតគំនិត អាចមានប្រភពៈអ្នកប្រើប្រាស់(សួរព័ត៌ មាន) អ្នកលក់(ការរអ៊ូរទាំ) បុគ្គលិកក្រុមហ៊ុន អ្នកស្រាវជ្រាវនិងអភិវឌ្ឍន៍ (ជួលអ្នកស្រាវជ្រាវឬធ្វើដោយខ្លួនឯងដោយមិនបង្ហា្ពពីអត្តសញ្ញាណរបស់ខ្លួន) គូរប្រជែង
ជំហ៊ានទី២៖ ការសម្រាំងនិងវាយតម្រៃគំនិតៈ អ្នកវាយតម្លៃគំនិតមានប្រភពគឺ
- ប្រភពខាងក្នុងៈ
អ្នកវិទ្យាសាស្រ្ត វិស្វករ បុគ្គលិក...
- ប្រភពខាងក្រៅៈ
អតិថិជន អ្នកលក់ សាធារណៈជន...
ជំហ៊ានទី៣៖ ការវិភាគអាជីវកម្ម
- លក្ខណៈផលិតផល
និងយុទ្ធសាស្រ្តម៉ាឃីតធីងចំរុះ
- លទ្ធភាពហិរញ្ញវត្ថុ
និងប្រាក់ចំណេញ
- សេដ្ឋកិច្ច
និងច្បាប់នៃការបង្កើតផលិតផលថ្មី
ជំហ៊ានទី៤៖ ការបង្កើតផលិតផលថ្មីៈ រៀបចំសង្វាក់ផលិតកម្ម . រៀបចំគំរូផលិតផល .
រៀបចំសមាសធាតុផ្សំ . ធ្វើតេស្តពិសោធន៍
ជំហ៊ានទី៥៖ ការធ្វើតេស្តទីផ្សារៈ
ស្វែងយល់អំពីប្រតិកម្មអតិថិជនចំពោះផលិតផលទៅលើ គុណភាព ថ្លៃលក់ ការចែកចាយ ការផ្សព្វផ្សាយ ឥរិយាបថអតិថិជន
ជំហ៊ានទី៦៖ ការធ្វើអាជីវកម្មផលិតផលនៅលើទីផ្សារៈ ផែនការ
និងសកម្មភាពម៉ាឃីតធីងចំរុះក៍ត្រូវចាប់ផ្ដើមអនុវត្ត ដូចជាការផលិតផលិតផល
ការដាក់ថ្លៃលក់ ការបែងចែកលក់ ការផ្សព្វផ្សាយ។
១១.
វដ្តជីវិតនៃផលិតផល
វដ្តជីវិតនៃផលិតផលគឹៈ ដំណាក់កាលចូលទីផ្សារ ដំណាក់កាលលូតលាស់
ដំណាក់កាលទ្រឹង និងដំណាក់កាលធ្លាក់ចុះ។
១២.
លក្ខណៈនៃថ្លៃៈ
ថ្លៃដែលអ្នកបានបង់ទៅលើទំនិញនិងសេវាកម្មគឺមានឈ្មោះផ្សេងៗ
- ថ្លៃសិក្សា
ថ្លៃឈ្នួល ថ្លៃប្រាក់ខែ ថ្លៃកំរៃជើងសារ។
១៣.
អ្វីទៅហៅថាថ្លៃ?
ថ្លៃគឺជាសាច់ប្រាក់
ឬឯកតាផ្សេងៗទៀតរួមមានទំនិញនិងសេវាកម្មដែលត្រូវបានគេប្រើប្រាស់ ក្នុងការទូទាត់ ឬដោះដូរការប្រើប្រាស់
ឬកម្មសិទ្ធិលើទំនិញ ឬសេវាកម្មផ្សេងទៀត។
១៤.
ការវិភាគចំណេញ ខាត(ការវិភាគចំនុចស្រង់ដើម)
- ចំនុចស្រង់ដើម(គិតជាបរិមាណផលិតផល)=ចំណាយថេរ(ប្រាក់ខែឈ្នួលអាគារ)\[ថ្លៃក្នុងមួយឯកតា-ចំណាយប្រែប្រួលក្នុងមួយឯកតាដែលប្រែប្រួលទៅតាមបរិមាណឯកត្តាផលិតផលបាន]
- ចំណាយសរុប=
ចំណាយថេរ +ចំណាយប្រែប្រួល
១៥.
វិធីសាស្រ្តថ្លៃដាក់ថ្លៃ
វិធីសាស្រ្តថ្លៃដាក់ថ្លៃមាន ៤វិធីសាស្រ្តៈ
- វិធីសាស្រ្តផ្ដោតលើតំរូវការ
- វិធីសាស្រ្តផ្ដោតលើថ្លៃដើម
- វិធីសាស្រ្តផ្ដោតលើប្រាក់ចំណេញ
- វិធីសាស្រ្តផ្ដោតលើកំរិតប្រកួតប្រជែង
១៦.
វិធីសាស្រ្តផ្ដោតលើតំរូវការ
ការដាក់ថ្លៃខ្ពស់នៅពេលដំបូងៈ ដើម្បីទាក់ទាញក្រុមអតិថិជនគោលដៅដែលមិនមានរំញោចថ្លៃ
ដោយដឹងថាពូកគេមានតម្រូវការខ្លាំងទៅលើផលិត ផលថ្មី ហើយមានបំណងចង់ទិញ។
ការដាក់ថ្លៃទាបនៅពេលដំបូងៈ ដើម្បីទាក់ទាញទីផ្សារទាំងមូលនេះ
គឺជាវិធីមួយដ៏ឈ្លាសវៃបើសិនជានៅលើទីផ្សារអតិថិជនដែលមានបំណងចង់ទិញក្នុងតម្លៃខ្ពស់មានចំនូនតិចតួចហើយតម្រូវការមានភាពយឺត។
ការដាក់ថ្លៃកិត្តិស័ព្ទៈ អ្នកប្រើប្រាស់អាចប្រើថ្លៃជាខ្នាតវាស់គុណភាព
ឬកេរ្តិ៍ឈ្មោះផលិតផលដែលពួកគេទិញ
ការដាក់ថ្លៃផលិតផលមួយក្នុងកម្រិតខ្ពស់ដើម្បីទាក់ទាញអតិថិជន ដែលគិតពីឋានៈនិងកេរ្តិ៍ឈ្មោះក្នុងការប្រើប្រាស់ផលិតផល។
ការដាក់ថ្លៃជាលក្ខណៈផលិតផលខ្សែៈ
គឺជាវិធីសាស្រ្តនៃការដាក់ថ្លៃដែលអ្នកលក់និយមប្រើទៅលើផលិតផលខ្សែដោយគេបង្កើតនួវកំរិតថ្លៃខុសៗគ្នា
សំរាប់ផលិតផលមួយប្រភេទដោយយោងទៅតាមគុណភាពរបស់វា។
ការដាក់ថ្លៃអាស្រ័យផលិតផលបំពេញគ្នាៈ
ពាក់ព័ន្ធជាមួយគ្នាជាក្រុមផលិតផលមួយដែលអ្នកលក់ដាក់ថ្លៃផលិតផលមួយទៀតតែក្នុងបំណងបានចំណេញខ្ពស់ពីផលិតផលមួយទៀតដែលអ្នកទិញសុខចិត្តទិញជាមួយគ្នា។
ការដាក់ថ្លៃចំពោះផលិតផលទិញជាក្រុមៈ ក្រុមហ៊ុនមួយតែងតែលក់ផលិតផលផ្សេងៗគ្នាជាច្រើន
គេប្រើវិធីសាស្រ្តដាក់ថ្លៃបែបនេះគឺដាក់ថ្លៃលើក្រុមផលិតផលឬផលិតផលច្រើនដែលទិញក្នុងពេលតែមួយដោយយកថ្លៃសរុបក្នុងកំរិតមួយទាបដើម្បីលើកទឹកចិត្តដល់អ្នកទិញ។
ថ្លៃចិត្តសាស្រ្តៈ អ្នកលក់ទាំងឡាយគួរពិចារណាពីការដាក់ថ្លៃផងដែរ
ថ្លៃចិត្តសាស្រ្តគឺជាវិធីសាស្រ្តដែលផ្ដល់នូវការទាក់ទាញ ជាពិសេសដល់អតិថិជនគោលដៅ។
១៧.
វិធីសាស្រ្តផ្ដោតលើថ្លៃដើម
ការដាក់ថ្លៃផ្អែកលើភាគរយនៃថ្លៃលក់ភាគរយនៃថ្លៃលក់
ការដាក់ថ្លៃផ្អែក លើភាគរយនៃថ្លៃដើម។
១៨.
វិធីសាស្រ្តផ្ដោតលើប្រាក់ចំណេញ
ការដាក់ថ្លៃតាមគោលដៅប្រាក់ចំណេញ
ការដាក់ថ្លៃដោយផ្អែកលើគោលដៅនៃចំនូលពីការលក់ការដាក់ថ្លៃដោយផ្អែកលើចំណូលពីការវិនិយោគ។
១៩. វិធីសាស្រ្តផ្ដោតលើកំរិតប្រកួតប្រជែង
- ការដាក់ថ្លៃខ្ពស់ជាង
ស្មើ ឬទាបជាង ថ្លៃលើទីផ្សារ
- ការដាក់ថ្លៃខាត(ថ្លៃថោកជាងគេ
លក់ឆ្លាស់ចុះឆ្លាស់ឡើង)
- ការប្រកាសដេញថ្លៃ
២០.
ក្របខណ្ឌច្បាប់នៃការដាក់ថ្លៃ
ក្របខណ្ឌច្បាប់នៃការដាក់ថ្លៃៈ ច្បាប់ហាមចំពោះការដាក់ថ្លៃ
ការដាក់ថ្លៃថេរៈ ក្រុមហ៊ុនពីរ
ឬច្រើនបានរួមគ្នាដាក់ថ្លៃផលិតផលក្នុងកម្រិតមួយថេរ
ដែលធ្វើឲ្យមានការខាតបង់ដល់ក្រុមហ៊ុនផ្សេងៗទៀតដែលមានចំនែកខ្ពស់
និងចំនែកទីផ្សារតូចមានការពិបាកក្នុងការកែតម្រូវថ្លៃទៅតាមស្ថានភាពនៃការប្រកួតប្រជែង។
ការរើសអើងថ្លៃៈ ការលក់ផលិតផលដែលមានកម្រិតគុណភាពដូចគ្នា
ទៅឲ្យអតិថិជនដូចគ្នាតែក្នុងតម្លៃដូចគ្នា។
ការដាក់ថ្លៃទាបៈ
ជាការដាក់ថ្លៃក្នុងកំរិតមួយទាបដើម្បីរុញច្រានគូប្រកួតប្រជែងផ្សេងៗទៀតឲ្យចេញពីទីផ្សារ។
២១.លក្ខណៈនិងសារៈសំខាន់នៃបណ្ដាញចែកចាយម៉ាឃីត ធីង
ទំនិញទាំងអស់ត្រូវបាននាំយកទៅដល់ដៃរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ដោយសារបណ្ដាញចែកចាយម៉ាឃីតធីងដែលមានបុគ្គលនិងក្រុមហ៊ុនជាអ្នកផលិតទំនិញ
និងសេវាកម្មដើម្បីបំពេញតម្រូវការប្រើប្រាស់របស់អ្នកប្រើប្រាស់គ្រប់ប្រភេទ។
- ពាក្យប្រើសំរាប់ភ្នាក់ងារកណ្ដាល
- Middleman គឺជាភ្នាក់ងារកណ្ដាលទាំងអស់ដែលធ្វើសកម្មភាពទីផ្សារ
ពីអ្នកផលិតទៅកាន់អ្នកប្រើប្រាស់ចុងក្រោយ។
- Agent or Broker គឺជាភ្នាក់ងារកណ្ដាលដែលបានទទួលសិទ្ធិក្នុងការបំពេញសកម្មភាពអ្វីមួយជំនួសឲ្យអ្នកផលិត
និងទទួលបានកម្រៃជើងសារ។
- Wholesaler គឺជាភ្នាក់ងារកណ្ដាលដែលលក់ផលិតផលទៅឲ្យភ្នាក់ងារកណ្ដាលផ្សេងៗទៀត។
- Retailer គឺជាភ្នាក់ងារកណ្ដាលដែលលក់ផលិតផលបន្តទៅឲ្យប្រើប្រាស់ចុងក្រោយ។
- Distributor= Dealer គឺសំដៅទៅលើភ្នាក់ងារកណ្ដាលដែលបំពេញមុខងារច្រើនប្រភេទក្នុងការផលិតគិតទាំងសកម្មភាពលក់គ្រប់គ្រងសារពើភ័ណ្ឌ
ផ្ដល់ឥណទាន។
២២.
រចនាសម្ព័ន្ធនិងការរៀបចំបណ្ដាញចែកចាយមានៈ
+ បណ្ដាញចែកចាយម៉ាឃីតធីងសំរាប់ទំនិញនិងសេវាកម្មប្រើប្រាស់ៈ
- Product (រោងចក្រ អ្នកផលិត) ទៅកាន់ Consumers (អ្នកប្រើប្រាស់)
- Product ទៅកាន់ Retailer (អ្នកលក់រាយ) ទៅកាន់ Consumers
-Productទៅកាន់ Wholesaler(អ្នកលក់ដុំ) ទៅកាន់ Retailer ទៅកាន់ Consumers
- Product ទៅកាន់ Agent (ភ្នាក់ងារៈទទួលបានកំរៃជើងសារ) ទៅកាន់ Wholesalerទៅកាន់ Retailer ទៅកាន់ Consumers
+ បណ្ដាញចែកចាយម៉ាឃីតធីងសំរាប់ទំនិញនិងសេវាកម្មឧស្សាហកម្ម
- Product ទៅកាន់ Industrial
Users (អ្នកប្រើប្រាស់ឧស្សាហកម្ម)
- Product ទៅកាន់ Industrial distributor (អ្នកចែកចាយឧស្សាហកម្មបន្ត)ទៅកាន់ Industrial
Users
- Product ទៅកាន់ Agent ទៅកាន់ Industrial Users
- Product ទៅកាន់ Agent ទៅកាន់ Industrial distributor ទៅកាន់Industrial Users
+ បណ្ដាញចែកចាយម៉ាឃីតធីងដោយផ្ទាល់ៈ
- ការលក់តាមការបញ្ជារទិញតាមសំបុត្រ
- ការលក់តាមរយៈការផ្ញើសំបុត្រផ្ទាល់
- ការលក់តាមរយៈសៀវភៅកាត់តាឡុក
- ការលក់តាមរយៈទូរស័ព្ទ
- ការលក់តាមរយៈការផ្សព្វផ្សាយតាម កាសែតឬ
ឌីសវីឌីអូ
- ការទិញតាមរយៈការមើលទូរទស្សន៍តាមផ្ទះ
២៣.
ការដឹកជញ្ជូន
ការដឹកជញ្ជូន គឺបានផ្ដល់នូវមធ្យោបាយដ៏សំខាន់ក្នុងការនាំយកទំនិញពីកន្លែងមួយទៅកន្លែងមួយទៀតនៅក្នុងប្រព័ន្ធភស្តុភារ។
មធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនមាន៥គឺ់ៈ
- ផ្លូវដែកៈ រថភ្លើង
- ផ្លូវថ្នល់ៈ ផ្លូវជាតិ ផ្លូវលំ
- ផ្លូវអាកាសៈ យន្តហោះ
- តាមបំពង់បង្ហូរៈ គឺជាមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនទំនិញ
ឬផលិតផលពីទីតាំងមួយទៅទីតាំងមួយទៀតតាមរយៈបំពង់បង្ហូរដែលត្រូវបានគេប្រើប្រាស់តាមផ្លូវទឹក
ក្រោមដី និងតាមមធ្យោបាយផ្សេងៗទៀត។
- ផ្លូវទឹកៈ កប៉ាល់ កាណូត ទូក សាឡាង
២៤. លក្ខណៈវិនិច្ឆ័យទៅលើការសម្រេចចិត្តលើមធ្យោបាយ ដឹកជញ្ជូន
- ចំណាយ (Cost) ៖ឆ្លងប្រទេស ឡានរថយន្ត ប្រេងឥន្ធនៈ
- ពេលវេលាៈ កំណត់ល្បឿន
- សមត្ថភាពដឹកជញ្ជូន
- កំរិតទុកចិត្ត
- ទីកន្លែងទៅដល់
២៥.
ដំណើរការទំនាក់ទំនងព័ត៌មានៈ
Sender=> Encoding=> Message Channel => Decoding
=> Receiver => Feed Back
២៦.
ការផ្សព្វផ្សាយចំរុះមានៈ
១.ការលក់ដោយបុគ្គលិកផ្ទាល់
២.ការលក់ដោយផ្ដល់រង្វាន់លើកទឹកចិត្ត
៣.ការទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
៤.ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម
២៧. ការលក់ដោយបុគ្គលិកផ្ទាល់
គឺជាសកម្មភាពនៃការជំរុញការលក់ដែលគេបង្កើតដោយតម្រូវឲ្យមានទំនាក់ទំនងផ្ទាល់រវាងបុគ្គលិកលក់និងអ្នកទិញ។
ក. តួនាទីនិងសារៈសំខាន់នៃការលក់ដោយបុគ្គលិកផ្ទាល់មានៈ
- ចំណងទំនាក់ទំនងដ៏សំខាន់រវាងក្រុមហ៊ុននិងអតិថិជន
ជាក្រុមហ៊ុនតាមទស្សន
- របស់អតិថិជន
- បំពេញតួនាទីដ៏សំខាន់បំផុតនៅក្នុងកម្មវិធីម៉ាឃីតធីងក្រុមហ៊ុន
២៨. ការលក់ដោយផ្ដល់រង្វាន់លើកទឹកចិត្ត
ការលក់ដោយផ្ដល់រង្វាន់លើកទឹកចិត្តគឺជាវិធីមួយដែលគេប្រើក្នុងសកម្មភាពនៃការជំរុញនៃការលក់ចំរុះ។
ការលក់ដោយផ្ដល់រង្វាន់លើកទឹកចិត្តមានពីរប្រភេទៈ
១-ការលើកទឹកចិត្តចំពោះអ្នកប្រើប្រាស់៖ ប័ណ្ណបញ្ចុះតម្លៃ
ការបញ្ចុះថ្លៃរយៈពេលខ្លី ការផ្ដល់រង្វាន់ឬបញ្ចុះថ្លៃពិសេស
ការផ្ដល់រង្វាន់លើកទឹកចិត្ត ផលិតផលគំរូ ការដាក់តាំងផលិតផល។
២-ការលើកទឹកចិត្តចំពោះភ្នាក់ងារកណ្ដាល៖ ការផ្ដល់ទំនិញដោយឥតគិតថ្លៃ
ការផ្ដល់ថវិកាសំរាប់ផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ឬដាក់តាំងផលិតផល ការផ្ដល់ការបណ្ដុះបណ្ដាលបុគ្គលិកដោយឥតគិតថ្លៃ
ការបញ្ចុះថ្លៃទំនិញ។
២៩.
ការទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
ការទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
គឺសំដៅទៅលើកម្មវិធីទាំងឡាយដែលរៀបចំឡើងដើម្បីជំរុញនិងការពារនូវកេរ្តិ៍ឈ្មោះនិងផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុន។
+ការទំនាក់ទំនងសាធារណៈអាចធ្វើតាមរយៈ
- ការផ្សព្វផ្សាយសាធារណៈ annual
report , brochure
- ព្រឹត្តិការណ៍ផ្សេងៗ :
News conferences, seminar
- ការធ្វើបឋកថាៈ In
meeting, Opening (ជួលអ្នកប្រាជ្ញមកនិយាយ)
- សកម្មភាពសេវាសាធារណៈ
- ការផ្សព្វផ្សាយអត្តសញ្ញាណក្រុមហ៊ុន :
Logo
៣០.
ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មៈ
ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មៈ
គឺជាទម្រង់នៃការបញ្ជូនព័ត៌មានដោយប្រយោលប៉ុន្តែត្រូវបានគិតកំរ៉ៃ។
- ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មចែកចេញជាពីរប្រភេទៈ
- ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មផ្ដោតលើផលិតផល
- ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មបង្កើនកេរ្ដិ៍ឈ្មោះក្រុមហ៊ុន
៣១.
គោលដៅនៃការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មមានបីៈ
- ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មផ្ដល់ព័ត៌មាន
- ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មបញ្ចុះបញ្ចូល
- ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរំលឹក
៣២.
និស្សិតត្រូវប្រកបដោយអំណាចបីយ៉ាង៖
- ជំនាញច្បាស់លាស់
- ព័ត៌មានទាក់ទងនឹងជំនាញ
- សីលធម៌
និងគុណធម៌
No comments:
Post a Comment